Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO FREERIDEJUNKIE.PL

SPIS TREŚCI

1. Postanowienia ogólne
2. Administrator danych osobowych
3. Zakres, cele i podstawy prawne przetwarzania danych
4. Odbiorcy danych
5. Pliki cookies i technologie podobne
6. Cookies marketingowe
7. Prawa osoby, której dane dotyczą
8. Okres przechowywania danych osobowych
9. Profilowanie danych osobowych
10. Zabezpieczenia danych osobowych
11. Zmiany polityki prywatności
12. Kontakt

1. Postanowienia ogólne

Niniejsza Polityka Prywatności ma charakter informacyjny i określa zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies za pośrednictwem sklepu internetowego „FREERIDEJUNKIE.PL” dostępnego pod adresem freeridejunkie.pl.

Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również „RODO”), a także zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

2. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Wacław Woźniak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wacław Woźniak Bluebird and Pow, NIP 6112571886, adres e-mail: waclaw.wozniak@gmail.com.

3. Zakres, cele i podstawy prawne przetwarzania danych

Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:

  • Rejestracja konta i zarządzanie kontem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • Realizacja zamówień (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • Obsługa reklamacji i zwrotów (art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO)
  • Obsługa płatności elektronicznych (BLIK, Przelewy24, Apple Pay, Google Pay, PayPal, karty płatnicze i kredytowe) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • Marketing bezpośredni (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
  • Subskrypcja newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
  • Dochowanie obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)

Zakres przetwarzanych danych obejmuje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, dane firmy i NIP (dla firm) oraz dane wymagane do obsługi płatności (np. identyfikatory transakcji, numer rachunku bankowego, dane dotyczące karty płatniczej).

4. Odbiorcy danych

Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom wspierającym Administratora w prowadzeniu działalności, w szczególności dostawcom usług kurierskich, operatorom płatności (takim jak BLIK, Przelewy24, Google Pay, Apple Pay, PayPal, dostawcy obsługi kart płatniczych i kredytowych), dostawcom oprogramowania, firmom hostingowym oraz kancelariom prawnym i biurom rachunkowym.

Dane osobowe mogą być również udostępniane uprawnionym organom władzy publicznej lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa w przypadku ciążącego na Administratorze obowiązku prawnego przekazania danych

W przypadku przekazywania danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), Administrator stosuje odpowiednie zabezpieczenia, w tym standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską.

5. Pliki cookies i technologie podobne

Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej sklep internetowy FREERIDEJUNKIE.PL (np. komputerze, tablecie, smartfonie) podczas korzystania ze strony internetowej. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie osoby odwiedzającej i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pełny wykaz plików cookies wykorzystywanych w Sklepie, a także możliwość zarządzania zgodami, dostępne są w panelu zarządzania cookies (pop-up), który pojawia się przy pierwszej wizycie na stronie oraz jest dostępny w każdej chwili poprzez przycisk „Ustawienia cookies” widoczny w stopce strony.


Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji osoby odwiedzającej oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób osoby odwiedzającej korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  • utrzymania sesji osoby odwiedzającej po zalogowaniu, dzięki czemu osoba odwiedzająca nie musi na każdym kroku ponownie wpisywać loginu i hasła.
  • osoba odwiedzająca może w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje dotyczące obsługi cookies znajdują się w ustawieniach przeglądarki.

6. Cookies marketingowe

Cookies marketingowe to pliki cookies wykorzystywane w celu wyświetlania reklam dopasowanych do ogólnych preferencji osób odwiedzających stronę oraz analizy skuteczności działań marketingowych.

W ramach sklepu FREERIDEJUNKIE.PL pliki cookies marketingowe wykorzystywane są do:

  • wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu korzystania ze sklepu internetowego,
  • prowadzenia kampanii remarketingowych, czyli docierania do osób, które wcześniej odwiedziły stronę sklepu internetowego, za pośrednictwem reklam wyświetlanych na innych stronach internetowych,
  • analizy skuteczności kampanii reklamowych i optymalizacji działań marketingowych.

Wykorzystywane narzędzia marketingowe obejmują w szczególności Google Ads, Facebook Ads oraz inne platformy reklamowe umożliwiające zarządzanie kampaniami reklamowymi i analizę ich wyników.

Instalacja plików cookies marketingowych następuje na podstawie zgody osoby odwiedzającej stronę, którą można wyrazić za pomocą ustawień przeglądarki lub poprzez zarządzanie preferencjami cookies na stronie Sklepu.

Osoba odwiedzająca stronę może w każdym czasie cofnąć zgodę na wykorzystywanie cookies marketingowych, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki lub korzystając z dostępnych narzędzi do zarządzania zgodami na stronie Sklepu.

Pełny wykaz plików cookies wykorzystywanych w Sklepie, a także możliwość zarządzania zgodami, dostępne są w panelu zarządzania cookies (pop-up), który pojawia się przy pierwszej wizycie na stronie oraz jest dostępny w każdej chwili poprzez przycisk „Ustawienia cookies” widoczny w stopce strony.

7. Prawa osoby, której dane dotyczą

Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, ma prawo do:

  • dostępu do danych osobowych – uzyskania potwierdzenia, czy Administrator przetwarza dane osobowe dotyczące tej osoby, a jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do tych danych oraz informacji o ich przetwarzaniu;
  •  sprostowania danych – żądania niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub ich uzupełnienia, jeżeli są niekompletne;
  • usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) – żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 17 RODO, w szczególności dane nie są już niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane;
  • ograniczenia przetwarzania danych – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach przewidzianych w art. 18 RODO, np. gdy osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych;
  • przenoszenia danych osobowych – otrzymania danych osobowych jej dotyczących w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz przesłania tych danych innemu administratorowi;
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym profilowania;
  • cofnięcia zgody – cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  • wniesienia skargi – wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli osoba, której dane dotyczą, uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.

W celu realizacji powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: info@tylda.store.

8. Okres przechowywania danych osobowych

Administrator przetwarza i przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów, w których dane te zostały zebrane. Okresy przechowywania danych osobowych są uzależnione od podstawy prawnej ich przetwarzania:

  • w przypadku przetwarzania danych osobowych w celu wykonania umowy – przez czas trwania umowy oraz do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy;
  • w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody – do czasu jej cofnięcia.
  • w przypadku przetwarzania danych w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (np. obowiązków podatkowych i rachunkowych) – przez okres wskazany w przepisach prawa, w szczególności przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.
  • w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.

9. Profilowanie danych osobowych

Administrator informuje, że dane osobowe osób odwiedzających stronę internetową mogą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Profilowanie polega na przetwarzaniu danych osobowych poprzez ocenę niektórych informacji o osobach odwiedzających stronę w celach analitycznych oraz marketingowych, w szczególności w celu przedstawienia dopasowanych treści reklamowych (np. w ramach remarketingu Google Ads lub Facebook Ads).

Profilowanie przeprowadzane przez Administratora nie wywołuje skutków prawnych wobec osoby, której dane dotyczą, ani w podobny sposób istotnie na nią nie wpływa.

Podstawą prawną profilowania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu marketingu własnych produktów lub usług. W przypadku stosowania cookies marketingowych, podstawą jest zgoda osoby odwiedzającej stronę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:

  • wniesienia sprzeciwu wobec profilowania w dowolnym momencie;
  • cofnięcia zgody na stosowanie cookies marketingowych;
  • żądania interwencji ludzkiej, wyrażenia własnego stanowiska oraz zakwestionowania decyzji opartych wyłącznie na profilowaniu.

10. Zabezpieczenia danych osobowych

Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych, zgodnie z wymaganiami RODO oraz przepisami krajowymi.

W szczególności Administrator stosuje następujące środki zabezpieczeń:

  • szyfrowanie danych – transmisja danych osobowych za pośrednictwem strony internetowej odbywa się przy użyciu protokołu SSL (Secure Socket Layer), co zapewnia ich poufność i bezpieczeństwo.
  • kontrola dostępu – dostęp do danych osobowych posiadają wyłącznie upoważnione osoby, które zostały odpowiednio przeszkolone w zakresie ochrony danych osobowych i zobowiązane do zachowania ich w poufności.
  • bezpieczne przechowywanie danych – dane osobowe są przechowywane na zabezpieczonych serwerach, chronionych przed dostępem osób nieupoważnionych za pomocą odpowiednich środków technicznych (np. firewalle, systemy antywirusowe, regularne aktualizacje oprogramowania).
  • minimalizacja danych – Administrator przetwarza wyłącznie te dane osobowe, które są niezbędne do realizacji określonych celów przetwarzania, a dostęp do danych jest ograniczony zgodnie z zasadą minimalizacji
  • regularne testowanie i ocena skuteczności stosowanych zabezpieczeń – Administrator regularnie testuje, ocenia i aktualizuje stosowane środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych.
  • procedury reagowania na incydenty – Administrator wdrożył procedury identyfikacji, analizy i zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych właściwym organom nadzorczym oraz osobom, których dane dotyczą, zgodnie z przepisami RODO.

Administrator podejmuje działania, aby każde przetwarzanie danych osobowych odbywało się w sposób gwarantujący ich odpowiednie bezpieczeństwo, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.

11. Zmiany polityki prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie internetowej sklepu i będą obowiązywać od dnia ich opublikowania.

12. Kontakt

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem e-mail waclaw.wozniak@gmail.com.